Referat fra bestyrelsesmøde onsdag d. 27. 04.2011
Reparation af utætte hoveddøre vil blive påført
5-års planen, således at der afsættes penge hertil. Eftersom der blev udtrykt ønske om
at få lågerne til stakittet i baggården reetablerede, vil bestyrelsen få
lågernes stand undersøgt.
Kontrakten på arbejdet er underskrevet, og der
blev på bestyrelsesmødet valgt tre grå nuancer til væggene og én mørkegrå nuance
til stødtrinnene. Disse vil blive ’slået op’ i opgangen på Mariendalsvej 67 snarest,
hvorefter bestyrelsen vælger én af de lysegrå farver til alle opgangene. Casper
Maler vil i maj måned lappe de ødelagte facader ved hoveddørene, hvor malingen
skaller af. Selve malerarbejdet af opgangene påbegyndes i august måned.
Kontrakten på arbejdet er underskrevet, og maling
af vinduer og døre i kælderskakten påbegyndes i midten af maj måned. Beboerne
bedes være opmærksomme på nymalede overflader – der vil blive skiltet. Vinduer,
der er itu, vil blive udskiftet.
a.
Istandsættelse af toiletterne i gården
Otto Mathiesen har lavet toilettet ved
Mariendalsvej. Vasken og cisternen er renset. Toilettet ud for Duevej skal
igennem en reparation af kloakken - dette arbejde forventes udført snarest.
Rengøring af toiletterne i sommerperioden vil blive indarbejdet i Simons
kontrakt. Der vil ifm. brugen af toiletterne blive sat skilte op om, at beboerne
naturligvis skal gøre rent efter brug. Maleren vil sørge for at male væggene på
de to toiletter ifm. malerarbejdet i kælderskakten.
b.
Murerarbejde reparation af trapper i gården
Mureren har været trapperne igennem i baggården,
da enkelte trappetrin havde fået frostskader i løbet af vinteren. Trods
afspærring viser det sig, at en eller flere beboere har trådt reparationerne i
stykker – bestyrelsen undrer sig over, hvordan det kan ske – respekter venligst
afspærringer – vi taler om spild af penge i fællesudgifter til nye reparationer.
Til trods for en ny indsats på dialog med Morten
Westergaard, der er den ansvarlige fra Q-management (entrepreneuren) foretaget
af Karen Søndergaard, så har bestyrelsen stadigvæk ikke modtaget en tidshorisont
på færdiggørelse af arbejdet bag den store mur.
Simon og hans team har nu ryddet op i
kældergangene for efterladte ting – men hvem er det, der fortsætter med at sætte
ting ned?
Enten skal beboernes ting til opbevaring INDE i
det pågældende kælderrum eller sættes til STORSKRALD. Det koster foreningen
penge at være ’barnepige’ for enkelte beboere – det kan ikke være meningen!
Bestyrelsen igangsætter snarest en
oprydning/fjernelse af gamle cykler. Der vil komme opslag i opgangene herom.
Der vil snarest blive plantet to Magnoliatræer og
blomsterløg på stykket ud til Mariendalsvej.
En beboer kom på Generalforsamlingen med det gode
forslag, at ejerforeningen burde holde en havefest, hvor beboerne har muligheden
for at have en sjov dag/aften sammen og for at lære hinanden bedre at kende.
Franck og Mette arbejder på et udkast til en fest, der vil basere sig på et
sammenskudsgilde. Den pågældende beboer og andre, der er interesserede er meget
velkomne til at melde sig på banen. I vil
høre nærmere snarest for tilmelding til arrangementet.
Bestyrelsen opfordrer beboerne til at holde sig
informeret om nyt fra bestyrelsen på www.duevej.dk, der ligeledes indeholder
alle nødvendige kontaktinformationer
Næste
bestyrelsesmøde afholdes onsdag d. 25. maj hos Anne.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen